one more time...

Fan jag blev så less förut. Jag hade skrivit ett långt fint inlägg och höll på att lägga in bilder till bloggen... så hakar datafanskapet upp sig och allting förloras.... aaaarrrghh!!!!
Nu, 2 timmar senare, gör jag ett nytt försök. Under de två timmarna sysselsatte jag mig med helgens terapiarbete - att vika presentaskar till de nya manschettknapparna i lejon serien. Nu har BLÅVITTshopen 48 st fina askar med ett par lejon i varje ask. :) Och så en god middag på det - ugnsbakad lax i hummersås. Ibland överraskar mannen mig med sin dolda kock konst.
 Manschettknapp lejon 79 kr

Jaha, om vi skulle summera helgen dårå...
Lördag - påskafton
Efter en impuls upplevelse slänger vi ungarna i bilen efter frukosten och packar med lite smörgåsar. Åker en timme söderöver och hamnar till barnens stora glädje i Ullared! Jag behövde köpa brallor, men annars behövde vi väl inget särskilt. Det var en trevlig utflykt. :) Barnen och mannen var med inne på Ge-Kås en timme, sedan lämnade han in dem på Lekplatsen. Då gick vi och skrotade en timme för oss själva på varsitt håll. Herregud så skönt det var, att få lulla lite själv i detta paradis! 7 par brallor åkte i kundvagnen :) Å lite mer därtill ...
Kvällen spenderade vi hos mamsen och hade vår första grillkväll. Kors vad gott det var!! Barnens skattjakt var perfekt - tack Christin!! Och tack Lisa för bonusen!!
Jag kunde stoltera med att jag faktiskt gav fan i både den goda såsen och godiset! (jaja.. en mini toblerone slank ner) :)


Söndag - påskdagen
Spenderade vi med svåger Kai och barnen. Kai ska hyra en stuga i Sik Hall så den skulle vi ju spana in! Den var jättesöt och det var nära till både bad och öl. Ser redan fram emot sommaren! Eller ännu mer.... haha
Middagen denna dag intogs hos Mommi och Vari - Emil tyckte Vari var mästerkock och det är gott betyg för att komma från honom. Men jag håller med - Erkki är kung i köket!


Idag - annadag påsk
Har vi inte gjort så mycket. Seppo och Emil har varit iväg och tittat på lite curling och hockey i frölunda. Bara för att... liksom... Under tiden var jag och Maia i Skatås och tog åttan. Och fy fan säger jag! Jag ska ALDRIG mera träna med henne i Brio vagn! Jag har svinont i korsryggen nu bara för det! De första kilometerna var la okej, men ju mer vi avverkade desto mer lyssnade man på den dumma lilla farbrodern som brukar sitta på min axel och håna mig. "din jävla dumma tjockis - det här klarar du aaaaldrig!" efter andra jobbiga backen stannade jag upp, drack vatten, andades - och spottade ner den fula gubben på marken för att därefter stampa ner honom i gruset. Rätt åt dig!! Sedan traskade vi på igen. När jag tillät mig själv att släcka elden i röven och lyssna till takten i hjärtat så var det jättetrevligt! Jag menar - hur ofta är man ute i NATUREN?? Och lyssnar på den? SER den? Ett par kilometer insöp jag atmosfären och kommer på mig med att mina ben går av sig själva - det är ingen gubbe som manar på mig. haha!! Vad ljuvligt det är att träna i skogen! Fast nästa gång får det bli utan vagn och barn!
Vi såg en himlans fin isskulptur som vi plåtade med telefonen, men det visade sig att jag inte hittar min usb överföring så ni får vänta med att se den...

Imorgon är det matchdag igen. De oroliga nerverna i magen slår volter och gör mig tossig. Men imorgon går jag in med hela gardet - guldpeng till tipset som Räven gör, flätor och THE matchtröja! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag släppt dessa rutiner hittills i år, det ska inte hända igen! Förhoppningsvis blir det guldflätor som Håkan får klippa på avslutningsfesten. Det var ju så himlans nära sist! Fast det har vi glömt. Egentligen...
Ajk åkte på stryk idag. Moahahah

Hoppas ni har haft en trevlig påskhelg - det har jag!!


Kram på er!
Mia


Kommentarer
Postat av: Titti

Det var så lite så! Det var skitskoj att springa omkring och fundera så att alla lapparna hamnade på rätt ställe! :) haha blev ju lyckat iaf :)

Postat av: Jull

Träna utan barn och barnvagn...men jag då, går det bra? ;-)

2010-04-10 @ 22:03:40
URL: http://jila.webblogg.se/
Postat av: Mia

Du får hänga på Jill!!! å så Sessan så klart, vi turas om att köra vagnen. Där är det iaf ingen Brio sulky från 02

2010-04-11 @ 08:18:12
URL: http://miaeliasson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback