Kära kamrater!

Först å främst vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit på ett tag. Jag vet att ni efterlyser det och det värmer i hjärtetrakten! Tack!!

December månad har rent ut sagt varit en dimma, en tjock jävla smog som jag nätt och jämt tog mig igenom. Jag hade klar fokus på jobbet och alla rutindelar här hemma, resten orkade inte kroppen lyssna på. Jag fungerade helt enkelt inte, det fanns inga krafter till någonting. Jag ville ge upp. 
Men med styrka från familj och vänner överlevde jag årets sämsta månad. Och jag hoppas att jag själv kunde bidra till lite lättare leverne hos andra också. För det kan och vill jag gärna - hur jag än mår själv så är jag mer mån om andra. 
Försäljningen i dec sög ordentligt för 
www.sidelinefashion.se. Kanske var det en ledande faktor till mitt psyke, vem vet? Jag har inte heller haft direkt råd med att marknadsföra butiken, så kundtillströmningen där har ju inte varit den bästa. men ett stort tack till er som HAR varit där!!
Öppet nästa tillfälle 6, 7, 8 februrai - kolla hemsidan för mer info.

Skam den som ger sig! Jag kör vidare, med alla mina bestyr.

Jaha - då var ledigheten slut och det är dags att ta tag i verkligheten igen. Jag lider med er alla som har fått gå p.g.a varsel, men ge inte upp!! Vare sig jobbsökande eller relationsmässigt!
Jag jobbar idag och imorgon, sedan är jag ledig på fredag. Jobbar lördag. Jag tog mig ledigt för att kunna umgås mer med familjen, Seppo börjar inte jobba förrän på måndag natt.

Vi har varit på Heden och åkt skridskor. Emil fick ett par i julklapp och till Maia införskaffade vi ett par på Snabb i stan. Våra hittade vi i en flyttkartong i förrådet.. :) Det var jättemysigt att åka på Heden, med musik och ljus. Och glada barn.
Emil var jätteduktig för att vara "nybörjare" och för en gång skull blev han inte förbannad när det inte riktigt gick som han ville. Stolt mamma!! :)
Maia var mest nyfiken på hur man gör, men hängde mer än stod i mina armar. Kanske därför min rygg ömmar nu??
Mina skriller visade sig vara för små, har ni en aning om hur ont det gör i fötterna efter ca 2 minuter? :)
Emil och Seppo tog med sig Jessica och Sebastian till Ruddalen dagen efter för att åka lite mer.

Jul och nyår firade vi som vanligt hos mamma. Mycket trevligt. Och tomten fick i år den efterlängtade kramen av Emil!!


Emil fick sitt xbox360 som stod långt upp på önskelistan denna julen. T.o.m jag är med och spelar emellanåt. Ett tag fick jag ett beroende av Giutar Hero, men  det hade lugnat ner sig lite nu. :) Vi köpte Aerosmith på mellandagsrean, grymt kul!
Den 21 dec var vi på Liseberg och Maia blev görsur på mig för att jag inte vann giraffen åt henne. Sedan visar det sig att Chrsitin vunnit den någon dag innan, detta hade jag ingen aning om. Och Chrissan visste ju inte att dett var giraffen Maia ville ha, så det blev ju en väldigt najs överraskning. Giraffen kanske inte är lika glad idag, man kan bli rätt så brutalt behandlad här på Vetekorn... haha

Stort grattis till Stoffe och Annie som förlovade sig den 5 dec!! Ni är så söta!


Någon som inte var på jul på Liseberg i år?
Det är så vackert och mysigt! Och dyrt dessvärre.... men vi brukar gå igenom och kolla läget.

Snögarantin visade sig vara papper och "fampo", men visst e det fint?

Då familjen är stor så var vi på fler ställen och firade jul, as usual. Najs, najs.


Nyår kändes lite tomt utan "barnen" hos rullarna, men morbror Jan, danne och Marianne var iaf traditionsenligt på plats.
Maia blev vansinnigt förtjust i vitlöksbrödet som vi får till förrätt när de andra mumsar Jockes starka räksoppa.
Emil kammade hem storvinsten på klappleken och tjänade en guldpeng på kuppen då han sålde äggskivaren till mormor. :)
Daden innan nyår vaknade jag upp igen till real life, gjorde en insats för sinnets ro och klippte av mig håret. Och färgade det. Alldeles själv! :)


Idag ska jag ringa till star Tattoo. Undrar om det är Mikael som jobbar där än? det är ju hundra år sedan minst jag var där. Chrissan fick pengar av mig till en tattoo i julklapp och nu när hon fyllde 18 den 3 januari. Hon vill göra mitt hjärta jag har på skuldran. Mikael gjorde det för länge sedan så nu ska vi dit igen. Förhoppningsvis på fredag. Ska komma ihåg att ta med bullar som jag brukade göra då.

Lyckliga Jessica och Micke sticker iväg på resa igen på söndag. Thailand... låter inte alls lockande..
Så nu har jag börjat snålspara och kollar restresor. Specifierade sista minuten. Ska skaffa pass till Maia denna månaden eller nästa. Emils pass gäller till 24 augusti, så han behöver också ett. Han är så liten och go på passfotot. :)
Oberoende av varnadra så hade mamma också börjat kolla resor - samma dag!! haha

På lördag ska jag ha sexparty hos en tjej i stan, det är jättekul och det rullar in bokningar.
På söndag ska vi sammanstråla med Dollan&Co hos Jill och käka middag. Apropå det så var Jansson&Co och Jenny här igår. jag gjorde currykyckling i ugn, det blev vansinnigt gott! Vilket på minner mig om att jag måste börja göra ordning lunchlåda till jobbet. Behöver åka om 26 minuter och här sitter jag i pyjamas och har inte ens ätit frukost.

Love u all!

Kramen
Mia

www.sidelinefashion.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback