Var positiv!

Idag hann jag köpa kaffe, läsa ett mail och lägga in en produkt i webshopen innan dagmamman ringde. De har hittat en lus i Maias hår..... NEEEEEEEEEEJ!!! Fy vad äckligt, det kryper på hela mig, jag kräks! Fast det kunde ju varit värre..
Lovar att komma och hämta henne när det slår mig att jag inte har bilen idag, och då var det trots allt bara 12 minuter sedan jag klev av bussen... ödöh, minne fiskmås! Travar upp till Berzeliigatan med mitt 7eleven kaffe och tar samma buss hem, den har bara varit på Heden och vänt. Busschauffören lyfte lite igenkännade på ena ögonbrynet. Jag låtsades inte se det, utan hasade mig ner på samma säte igen.. mp´3 funkade inte i vanlig ordning..
Lagom till att jag ska av I Bifrost har regnet kommit. 2 ggr fick jag be chauffören att öppna bakdörren innan jag överhuvudtaget fick komma ut. Iklädd gympaskor, jeans, wct och väst lyckades jag bli rätt så blöt innan vi var hemma. Maia är ju inte känd för att gå fort direkt.. Men hon gick ju iaf hela vägen hem och jag slapp bära. Det kunde ju ha varit värre...
Hem och hämta bilnyckeln och brumma iväg till apoteket i Mölndals Bro. Fick naturligtvis parkering så långt bort från parkeringsautomaten som möjligt. Efter apoteket slank vi in på Cinco och shoppade lite. Ska tillbaka dit på fredag och eventuellt göra deal om Sverige lampor. :)
Hemma igen tror jag att man måste duscha in medlet i hårbotten och med vattnet avstängt i 3 timmar sätter vi oss snällt och väntar. Emil och Maia i köket med papper och kritor och jag i datarummet och packar färdigt till lokalen. Passar på att kolla Emil, men han verkar lusfri.
När klockan äntligen passerat 15 är det då dags. Det är då jag inser att man ska gnida in medlet och duscha först 12 timmar efteråt... men vad faaan! Nåväl, det kunde ha varit värre...
Nu är Emil och Seppo på match (Emil spelar numer var och varannan onsdag) och jag och Maia luktar som a-lagarna nere på torget. :) Jag minns när jag var liten och fick löss, det sved som in i helvete så nu hade jag djup ångest. Men det känns ju ingenting... Gött! Maia var jätteduktig där hon satt på handduken och vände och vred på huvudet efter direktiv.

Ikväll studsar vi in i duschen och hoppas att allt är över.

Det kunde ju ha varit värre. Detta kunde ha tryckt ner mig i deppträsket, men just idag tillåter jag inte det. Just idag mår jag bra. Just idag vill jag leva och andas. Jag har en härlig känsla i mig och mycket tack vare mina vänner. I love u so much!!

Nu till stora nyheter!!
www.sidelinefashion.se fyller 1 år och på nätet firar vi det med fraktfritt erbjudande. Till oss västkusts bor har vi en till present - en affär!! Första fredagen och lördagen varje månad har vi öppet på Göteborgsvägen 25 i Mölndal. Vi kör igång fredagen den 3 oktober. Och DU är varmt välkommen!!

Det har kommit nyheter med Alfons, Lundmyr, fotbollsstrumpor, ridstrumpor och vinteroveraller bland annat. Jag har inte hunnit lägga ut allting på sidan ännu, men det kommer tids nog.

Just nu sitter Maia på bordet och tittar på sin nya favorit på TV - Madicken. Jag drömmer mig bort med musiken på hög volym. Just nu är det Ledin som visar vägen genom lyckliga moln.
Alltså, ni berörda, ni vet själva.. eller borde iaf göra. Jag finner inga ord!!

Lev väl! Fånga dagen

Kram
Mia

Kommentarer
Postat av: Evis

Jäklar, det påminde mig om att det ju var "nationella luskollarhelgen" i helgen och inte kollade jag efter några löss. Jag får väl ta igen det i eftermiddag och på måndag när min stora kommer hit igen.



Men, för att byta samtalsämne: Inte för att vara så'n; men att sälja grejer från AIK?? Har ni blivit galna??





Och så håller vi tummarna för att allt går bra ikväll.

Postat av: Mia

Haha, ja det kan man ju undra. Det svider lite extra när det är svart med i leken, men vad gör man inte för sina kunder? Än så länge är det bara en pocket bok från sportförlaget så till skillnad från IFK och DIF så går inga pengar till klubben.



Hur gick det med luskollarhelgen?



Maia hade inga fler, vi klarade oss.

Däremot plockade vi en fästing häromdagen... nej - hon är ingen hund.. haha

2008-09-28 @ 08:07:37
URL: http://www.sidelinefashion.se
Postat av: Evis

Inga löss. Vi har haft tur hittills, de stora är ju fjorton så det är många år vi har haft tur.

2008-09-28 @ 16:36:19
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Mia

Gött att höra!

Så var det då dags ikväll igen.. Fast den här känslan man hade vid match förr vill liksom inte infinna sig. I överlag har publiksnittet gått ner och det är ju för jävla trist.

Jag ska tillbaka till Kamratgården i veckan med mitt knä så Rolle får följa upp innan eventuell diagnos hos sir Swärd..

2008-09-29 @ 16:12:48
URL: http://www.sidelinefashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback