Vab

Är hemma idag, för vård av barn. Känns lite snopet, men samtidigt befriande, då det är matchdag och hektiskt mycket att göra i butiken. Hoppas det går bra för dem ändå, utan mig och min kollega som också är sjuk.

Jag är hemma för Emils skull idag. Han vaknade inatt av magont och var jättelös i magen. Jag började ana oråd och magsjuka tendenser, men det verkar inte vara åt det hållet. Han äter, dricker, kissar och leker. Ingen hög feber och inget mer toalettbesök sedan i natt.
För en stund sedan råkade jag vara på toaletten samtidigt som Emil och får då se hur röd han är. Över hela rumpan, runtom benen och höften. Som stora, markanta blemmor - typ allergichock av något slag. De brinner och kliar säger han. Jag ringde ner till läkare och vi ska dit om 2 timmar. Stackars älsklingen! Nu ligger han nakenfis på en handduk i vardagsrummet, insmord med potatismjöl på de röda områdena, och tittar på Pippi med Maia.

Den Pippi filmen har gått varm sedan i lördags då Maia fick den i födelsedagspresent av Kicki med familj. Maia avgudar Pippi numer, den riktiga Pippi med Inger Nilsson. Hon har Pippi firar Jul och Pippi hittar en spunk. Jag blir också glad av att se filmen, Astrid Lindgren är en av mina stora idoler.

En annan av idolerna är Dolly Parton, och nu är det inte lång tid kvar till vi beger oss till Malmö för att lyssna och se denna sjönsjungande gumma. :) Den 14:e juni ska vi (utan barn!) på Dollys konsert, kolla fotbollen på någon av Malmös krogar och sedan ligga på hotell en natt. Gud så skönt det ska bli!!

Vi hade kalas för Maia i helgen, hon blev ju 3 år nu, våran snörpa. Det var fullt hus och många, långa timmar i köket. Trevligt som alltid, men man kan ju inte förneka att man var bra trött efteråt. Hela söndagen var jättetung, måndagen likaså. Först på tisdagen kände jag lite nya krafter. Fan, man kanske ska inse att man börjar bli "gammal?!" Fast jag aldrig blir äldre än 27, men ändå... ni som sitter i samma båt förstår vad jag menar. Man vill så mycket, men orken räcker inte till. För att inte prata om tiden - jag vill ha mer tid på dygnet!!

Jag har en "att-göra-lista" bredvid mig med saker som ska göras för Sideline Fashion. Mäta, kolla, räkna, undersöka..... ändå blir hälften av det man tänkt sig inte gjort utan får skjutas upp. Igen.
Jag har lagt ut kundernas önskelista nu och jag går inte under bordet med någonting. Det har jag aldrig gjort med veckans mest sålda heller. Jag vill vara helt rak och ärlig gentemot mina kunder - det vinner båda parterna på.

Jag håller på att skissa på nya reklamblad i olika storlekar för olika syften. Det är rätt kul nu när jag fattat hur man gör och hur mycket man kan leka med publisher. Upptäcker mer grejer hela tiden. Men jag har inte fattat hur jag kan skirva ut mer än ett vykort på en och samma A4 sida. Sparar ju otaliga papper när jag kommer på det. Eller när Jimmy kommer upp och hjälper mig med det. Kom inte upp  om inte barnen är friska! Här riskerar vi ingenting!

Nä, om man skulle börja med maten innan barnen flippar ut. :)
Vi har bara ätit lite picknick på lekplatsen idag än så länge..

Lev väl!

//Mia

Sideline Fashion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback