Mors Dag

image336
Ännu en dag som den kommersiella marknaden fröjdar sig åt. Vad har ni mammor därute fått för uppvaktning idag? Jag har slagit en signal till min mor och gratulerat i alla fall.
Här är allt sig likt. Som en helt vanlig vardag. Tråkigt kanske, men jag är van numera. Skulle han komma hem med blommor någon dag så skulle  väl reaktionen bli "å vad har du hittat på nu då?". hahaha. Nä, men skämt åsido.. blommor bara dör i detta hemmet ändå. Men lite uppvaktning skulle ju inte skada. Jag orkar inte bry mig längre, inget negativt i det. Ännu.. Sker det så sker det.
(och alla utom min man fattar undermeningen med dessa rader, eller hur?! )

Idag fick jag mig lite tid över till att ringa min Jill. Det kändes riktigt skönt att få snacka lite skit med någon utanför dessa officiella väggar. Efteråt funderade jag en stund om jag verkligen har någon att ty mig till om ALLT? Vill man kunna ty sig om allt, behöver man ventilera alla hemligheter, duster och tankar man har?
Jag älskar mina vänner , de är allt för mig, men det finns nog ingen ändå som skulle passa in på ovanstående. Det finns nog ingen som riktigt vet egentligen vem MIA är. Vet jag det själv?

Imorgon ska jag bli filmstjärna. :)
Det ska göras en informations dvd om BAHA (min hörapparat) och jag ska få vara med. Nu när jag vet vad det finns och kommer att finnas för möjligheter med BAHA så tycker jag att min apparat är skräp. Min har bara on/off och volymjustering. I olika lägen kan det vara grymt störande. Tex i butiken när dörren står öppen. Jag hör trafiken utanför lika mycket som kunden framför mig, vilket gör att jag inte alltid hör vad kunden säger ändå. Eller på möten - sorlet innan blir jag alldeles vimsig av. Lunchmötet är påfrestande tungt och huvudvärken annalkas - alla pratar på en gång och så ska man koncentrerar sig på den mittemot. Jättesvårt. Men det kan alltså justeras sen. Grymt!

Läste sist att jag var hemma med Emil. Jag var hemma ons-tor, jobbade fredag. Lördag blev Maia dålig. Emil var bara dålig just den natten och inget mer, medans Maia låg i hög feber och var helt apatisk i 3 dagar. Först på onsdagen började hon slå upp ögonen ordentligt. Torsdagen åt hon och lekte som vanligt för att bli dålig igen på kvällen. Så jag var hemma hela veckan med henne. Hon hade feber från och till i 1 vecka. "Magsjukan" hade hon bara 2-3 dagar. Man blev lite orolig när hon var så dålig. Hon drack i alla fall, saft och sockersalt lösning, men läpparna blev alldeles torra och spruckna. Man ser på henne nu att det har tagit på henne. Jag tackar gudarna för att hon har lite att ta på och kan härda sådana här duster. Hon har smalnat av bra nu.

Nu är hon inne i sin  års trots och driver mig till vansinne emellanåt. Jag kan bli så trött så jag bara vill sätta mig ner i ett mörkt hörne och gråta. Frustration, kärlek, stress, huvudvärk... hur mycket orkar man med egentligen? 
Jag har världens underbaraste barn, men klarar inte alltid av att vara den pedagogiskt rätta mamman. Någonstans går gränsen. Någonstans ifrån måste man emellanåt hämta nya krafter. Varifrån?

Igår kväll var vi hos mamma och grillade. Helt ljuvligt gott. Och inte en gång blev jag röksugen! Heja mig, jag är så duktig!! 
Det blev bara vi, mamma och Jocke. Det var lugnt och trevligt, men samtidigt kändes det lite konstigt. Det brukar alltid vara en massa liv och rörelse hos Rullarna. Igår hände inte mycket mer än att Jansson var där en snabbis och tvättade bilen. 
Christoffer var med sin funna kärlek, Annie, och Christin var på partaj med sina polare. Herregud - de är stora nu. 

Jansson och Lena passade barnen för första gången igår och det gick jättebra. Ja, jag hade inte förväntat mig något annat - men lite nervös är man ju när det gäller de barnen. Maia hade haft en hysterisk natt som jag fick dämpat med lite Panodil, men det var inget som slog ut tydligen. Bra! jag blev lite orolig att det skulle vara öroninflammation på gång. Hon är så förkyld och då brukar det ju komma som ett brev på posten. 

Som avslutning vill jag bara passa på att säga - shoppa hos mig!! :)
www.sidelinefashion.se

Ha det gött!
Mia


 

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Som änglar har vingar har jag tid.

När mörkret faller och ljuset inte längre når mig
När trädens tunga löv blir röda och regnet blir till is När soldaternas tunga kliv
och ljudet klingar från vapen i en evighets strid Kan du tala med mig, kan du komma till mig, finns jag där
Och som änglar har vingar så har jag tid.

ha det göttt

Postat av: Anonym

Jag har vart lite dålig på att vara hemma, det kan jag erkänna. Får ta en sväng och hälsa på er ^^

2008-05-29 @ 10:40:30
Postat av: Mia

Vad söta ni är. Jag vet att solen tittar fram genom molnen, men det är tungt med det gråa. Men för att komma upp måste man vara nere.

Tack för att ni finns!

Mia

2008-05-29 @ 21:32:44
URL: http://miaeliasson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback