Varmt som fan

Man ska inte klaga på värmen när den väl kommit, det är lättare att skydda sig mot värmen än mot kylan tycker jag. Men det är VARMT!! Luften står still och det är klibbigt. Kanske beror på att jag just nu sitter i min bastu till data/arbetsrum. :)
Jag vågar inte gå ut så mycket idag för jag brände mig ganska bra igår. Jag hade förberett min första marknadsdag ganska bra med att smörja in mig med barnens solkräm (solfaktor 30) i ansikte, på ben, armar, hals och nacke. Jag har nu konstaterat att solfaktor 30 är grymt bra! Den visar väldigt markant vilka område man har missat att smörja.. :) I sandaler och linne hade jag ganska så snart ont på fötter och bröst. Så här vacker är jag nu;
  Aj aj aj aj

Marknaden på Gustav Adolfs Torg igår var inte mycket att hänga i granen. Vår granne för dagen berättade att det brukar vara mycket turister och så, men nu är det för varmt. 35 grader darrande hetta, minst! Det kostade oss 200 kr att stå där och lustigt nog var det den summan vi fick fsg för denna heta dag. Så vi kan väl säga att vi gick back eftersom man var tvungen att köpa dricka konstant för att inte förgås. När familjen kom och hälsade på gömde sig barnen i svalkan under bordet. Jag hade gärna följt deras exemplar. Men, men... jag tror på ödet och det fanns en mening med att vi skulle hit denna dag. Bland annat så fick jag kontakt med vår granne som hade marknadsbord hemma till försäljning. Han skulle maila mig. Vår lösning med litet bord och parasoller var inget vidare när vindarna väl kom fram emot eftermiddagen. Mamma fick bli första parasollhållare. :)

Nästa markand är helgen v.26 i Hunnebo. Det är både lördag och söndag och då ska min coola Jenny med mig. Jag längtar redan! Vi ska sova hos Malin och Pelle så det kan bli en riktigt busbra helg!

Härom morgonen hittade jag inte Maia.. hon sover alltid inne hos oss och nu låg hon inte i sängen. inte i sin säng heller och inte hos Emil. Vart fan hade ungen tagit vägen? Hon har en tendens till att ramla ner från sängen, men hon låg inte på golvet när jag kollade som hastigast i morgondimman. Tänder lampam och möts av detta:
 Jag kunde inte hålla tillbaka skrattet som bubblade upp i min kista. Hon är ju bara för rolig emellanåt. Till och med när hon sover. :)

Apropå Maia, så vaknade snörpan nu. Frukosttime.

Ha det gött och lev väl!

Mia

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Du fixa en gps till Maia och skylbalsam till dig

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4699&ProductSKU=100299&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo



mvh

jimmy

2008-06-08 @ 16:17:55
URL: http://tvgoteborg.com
Postat av: Jimmy

Ja du fixa en gps till maia och skylbalsam till dig

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4699&ProductSKU=100299&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo



mvh

Jimmy

2008-06-08 @ 16:20:28
URL: http://tvgoteborg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback