Nya tagningar

Hello alla fans!

Det är väl tur att majoriteten av de man träffar på är så förstående och fina människor... :) Några dagar efter att jag hade bloggat om huset i Särö med sina fluga i lampan i badrummet så ringer de och vill göra om några scener och komplettera med fler. Aaarrgh... med ett stort leende kan du sluta läsa nu då Niklas. :)
Jag hade, som vanligt, en trevlig dag med filmteamet och konstaterade att jag valt helt fel bh att ta på mig denna dag. Hade jag vetat att det skulle göras cykelscener på guppiga grusvägar hade jag nog tagit sportbh´n.. Men vad fan.. Ingen tordes säga något så jag sa inget heller. ;) Tummen upp! hihi

Nationaldagen idag och 23 grader varmt ute, strålande solsken. Emil är ute i sina ny inköpta Blåvitt long shorts och sin alldeles färska älskade zorroklubba. Som han har längtat efter den och han har inte släppt den sedan han fick den tidigare idag. När det var dags att äta la han den under bordet, inom synhåll.
Vi var i Sisjön och handlade idag. Emil ska på 3 kalas inom de närmaste dagarna så ett besök på Toys´r´Us var givet. Sedan blev det in till Sportex intill där Emil fann sin klubba och Maia hittade ett par Crocs i sin storlek och inte kostade skjortan. Känns som en rätt så lyckad dag.
Jag har packat fördigt inför vår premär marknadsdag imorgon och har bara att städa bilen kvar. Men det erbjöd sig Seppo att göra hemma hos mina päron så nu bär det strax av till Mölnlycke då. Gött!

Måste berätta en lustig grej som hände mig i tisdags. Emil hade match i Skatås och hela familjen var med. Maia är ju inte direkt road av fotbollen, men hon hittade en båt att leka i istället. Det kom en mamma med en son i samma ålder som Maia och vi började prata lite om barn, kläder och sånt - ni vet hur morsor är.. Ger henne mitt visitkort ( grymt stolt över mig själv eftersom jag har lite svårt för det där med att söka upp kontakten) och så visar det sig att de bor 3 kvarter ifrån oss! Vi tjötade vidare och rätt var det var, var matchen slut och det var dags att åka hem. Jag sa åt henne att hon får gärna höra av sig via mailen och jag hoppas innerligt att hon gör det. Hon var jättetrevlig och ett sjysst avbrott mot folket på vår gård. 'håller tummarna* Hon väntade barn i augusti och jag lider med henne i värmen.

Jag fick mig ett litet bryt i helgen, att jag inte trivs här etc.. Det är lite halvjobbigt faktiskt, men jag försöker svälja och dölja det och bara fortsätta sträva. Jag vet att det blir bättre en vacker dag. "Det blir inte bättre än vad man gör sig" är ett av mina motton. Övriga familjen trivs jättebra, men jag kvävs.

Imorse ringde min Jill med sin kvittriga röst. Jag blev så glad av att höra av henne så bara det kan jag leva på en vecka till. :) Tack för lilla samtalet. Det är lite som gör så mycket.

Ha en fortsatt trevlig dag!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback