Helgen i Malmö

Var alldeles underbar! En lördag fylld med allt man kan önska sig - kärlek, fnitter, vänner, fotboll, Dolly och cider bland annat. Jag längtar tillbaka! :)

Lördag morgon lämnade vi barnen vid 10 och dönade sedan snabbt ner till Skåneland och Malmö. Efter mycket tjafs med hotellet ett par dagar innan fick vi så våran rätt igenom och fick stanna på IBIS som vi ville från början. Vi hade ju trots allt bokat in oss där redan i januari och de ville flytta oss till ett hotell i Jägersro pga dubbelbokning. In hell no!

Vi hade fått låna med oss Jimmys kamera och vi är ju lika glada båda två i att fotografera, så många bilder blev det.
På vägen ner ville jag fotografera vyn och precis när jag skulle knäppa av första bilden så dyker det upp en jävla skylt..
  
Jag tycker naturligtvis att min vy var bäst...

När vi nästan är framme och Seppo har vant sig med den bekvänma farten höll vi båda två på att få hjärtattack när vi ser en mc snut som vinkar ner att vi ska sänka farten.. Shit - nu ryker kortet.. Men nej då - han ville bara varna för bilköer - lite längre fram stod trafiken stilla för snuten hade gjort ett tillslag mot ett gäng tyskar tydligen. Men herre jävlar vad skraja vi blev! :)
   Vi körde ganska lugnt den sista biten.

Innan vi åkte till hotellet så svängde vi in på ett köpcentra och inhandlade en Sverige tröja till mig. Jag hittade inte min hemma och inte fan kan man gå på fotboll utan matchtröja, eller hur?! ;) Seppo behövde sina Ipren också som han inte kan leva utan, och så blev det en tur in på Kicks för andra förnödenheter.

 Kom nu, vi är framme!

Inne på IBIS fick vi vänta på vårat rum, städningen var inte klar tydligen.
 Väntar å väntar..
Passade på att messa Kungen att vi var framme och får till svar "har Mia messat fel nu eller?". Jag blev lite villrådig och tänkte att det är något som inte stämmer. Hmm.
Det visar sig en kort stund efteråt att Jonas inget sagt om att vi ska komma ner. Tack för den du! Ville du ha oss för dig själv eller?! :) Eller det kanske skulle vara en nice surprise? Det var iaf precis vad det blev!

Kungen kom och hämtade oss och sedan var festen igång! Vi började hemma hos honom där även Lena, Jonas och mitt stjärnskott Jonas fanns på plats och förberedde sig för kvällens match. Ingen blev så vacker som mister Stjärnhäll. :)
     

Dolly hade låtit meddela på radion att de skjuter fram konserten en halvtimme så alla som vill hinner kolla färdigt matchen. Det är kärlek det - heja Dolly!!
Matchen kollade vi på ett så käckt ställe som Mölleplatsen. Aslång kö, men Kungen fixar allt. Vi slapp alla köer hela kvällen. Njae, inte riktigt sant - de förbannade toaköerna var inte kul!
Det kunde bli lite små pinsamt emellanåt när Seppo ville ha igång folket, han kan ju inte riktigt vara tyst alltid. Han menar aldrig något elakt, men det kan bli så fel. Jag kan visserligen hålla med honom att det var inte så bra drag, men det blir ju bara vad man gör det till. Jag hade aproligt! Jonas var urläcker i sina lederhosen. Som jag har blivit utlovad till att få behålla. :) Sicken ära va?!
            

Direkt efter matchen kom special beställd Taxi á la Kungen och hämtade oss. Körde oss till Stadion och Dolly Parton! Här fick man jutyvärr inte ta med sig kameran in så den fick pojkarna ta hand om så länge.
Jag stod upp hela konserten, sjöng med, dansade och försökte få filmsekvenser med mobilen. Det gick sådär bra.. Sedan var ljudet inget vidare över huvudtaget därinne tyvärr. Souvenirförsäljningen hade de bara på inneplan och vi hade biljetter till läktaren så det var nära att jag inte fick med någon hatt denna gången heller. Förra året när hon var i Göteborg hade vi inte råd. "It´s expensive to look this cheap" säger hon, min vackra gamla sångfågel. :) Men Seppo pratade flera gånger med vakten och till slut vinkade han ner mig lite diskret. Jag fick min älskade hatt, äntligen!
Hon körde många goa favoriter och jag njöt i fulla drag.

Efter konserten fortsatte festen. I nomala fall hade jag nu varit jättetrött och knappt orkat stå upp, men jag ville bara fortsätta.. Mera!! Vi mötte upp Jonas och Kristian (kungen) hos the royalty och de skulle försöka supa Seppo under bordet. haha ... (nej, Jonas, Seppo läser inte bloggen - han kan inte adressen.. hihi)

Vi fortsatte ut och gjorde stan osäker. Jag minns inte vad stället hette som vi hamnade på, men det var jättestort och de hade karaoke!! Där bosatte jag mig. :) Sång, dans och mer cider.. Ja ville aldrig att kvällen skulle ta slut! 

Men så - halv fem på söndag morgon snubblar vi in på hotellrummet. Resten av historien vill jag inte minnas - den är passé precis som alla andra "dagen efter", men jag kan väl säga att jag fortfarande är görtrött! Man är ju inte direkt 20 längre.  Men det var det värt! Jag gör gärna om det igen! Jag saknar er redan pågar!
Tack för en oförglömlig helg. Tack för att ni tog så väl hand om mig, jag kände mig (och känner mig än) såå lycklig!

Pöss på er!

//Mia




Kommentarer
Postat av: gaisarn

jag var oxå på dolly. ha de

2008-06-27 @ 10:15:28
Postat av: Mia

Hur var det på Dolly tycker du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback