Semester

Å så äntligen får man andas lite från BLÅVITTshopen. Fast 4 veckor utan Disa blir ju tufft förstås, jag får åka in emellanåt och kolla så hon överlever. :)
Vi har ingenting planerat för vår semester, vi tar dagarna som de kommer. Seppo jobbar nästa vecka också så jag har barnen för mig själv. Jag vill till Botaniska bland annat.

Idag ska vi på namngivnings ceremoni för Lova. Äntligen ska vi få träffa detta lilla mirakel! Vi har köpt en massa presenter till lilldockan, hon kommer bli bortskämd! :)

Nåväl, god mat kommer det till att bli iaf i eftermiddag då Mary stått vid spisen!

Marknadshelgen i Hunnebo blev just så tokrolig som jag förutspådde. Jag har nog aldrig skrattat så mycket under en hel dag som jag gjorde i lördags. Jag hade kramp i magen. Tack Jenny! Det blir alltid så perfect med dig och jag uppskattar verkligen att du vill hänga på fler gånger!
Vi sov över hos Malin, vår kära gps Magda tog oss dit utan problem. Fastän Magda hade lite svårt för den nya leden över Munkedal, då var vi tydligen ute och körde i vildmarken. "gör u-sväng om 140 meter, gör u-sväng nu. Sväng till vänster.."  Yeah right, det gör jag nooog på motorvägen lilla gumman.
Hos Malin och Pelle var det hur trevligt som helst. Synd bara att vi var tvungna att gå och lägga oss. Vid 23.30 hade jag 20 kg grus i ögonen..  Tack Malin och Pelle för er gästfrihet!
                
Det var en härlig liten kompott över vad vi fick och gjorde för intryck. Köttbullarna och de enbenta fåglarna kom tyvärr inte med i bild, jag har lite problem med att hålla kameran i mina skrattkramper. :)

Gött att värmen har kommit tillbaka, hoppas den stannar nu.
Igår tränade jag i berget och det var fantastiskt skönt. Jag gillar skogs underlaget 1000 ggr bättre än asfalt, och det gör nog mina fötter också. Kände ingen smärta överhuvudtaget när jag formligen flög fram, det kändes underbart! När jag tagit mig upp för den brantaste terrängen kändes det som att hjärtat skulle lämna kroppen, lovely!
För bara någon månad sedan skulle jag nog inte ens tänka tanken att ge mig ut i berg och skog på det viset, men nu vill jag det igen. Skönt sett att rensa tankar på.

Man har dåliga dagar ochbra dagar. Jag har dåliga stunder och bra stunder. En dålig stund var igår kväll och det fick tyvärr min Jimmy erfara. Jag vet inte vad det tar åt mig, men jag sluter mig som en mussla och vet inte själv hur jag ska definiera alla känslor och tankar så jag skiter helt enkelt i det. Jag stänger av mig. Det gör jag ungefär 1 ggr i månaden och det måste få ske de stunderna också. Man kan inte må bra jämt. Man måste inte bearbeta varje minut i sitt liv. Jag vet vad de här stunderna beror på och det kanske är därför jag inte vill dra upp allt gammalt skit som ligger. Det är inte alltid det gamla jag tänker på, men det finns i kroppen som en elak bacill som vill bryta ner all min glädje.
Jag vill rädda världen. Eller åtminstone alla stackare som råkat ut för incest, mobbning och allt annat som är fult och orättvist.

Jag har så mycket glädje att ge, så dessa känslor kvävs lyckligtvis för det mesta.

Daniel - tack för dina ord. Jag lovar att vi ska ut med hunden någon dag. :)

Tommy - vad skulle jag göra utan dig?

Ha det gött alla där ute!

Lev väl och ta hand om stunderna!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback