Så skönt

För ca 6 månader skulle jag aldrig komma på tanken att ens gå 2 km, frivilligt och utan mål. Idag går jag minst 6 km varje dag. :) Förutom mina sena dagar på jobbet då förstås. Men då har man säkert avverkat den sträckan på plats redan. haha. Man känner sig som en ny människa, nästintill. Om bara gubben kunde bjuda lite mer på sig själv också så hade allt varit toppen. Men jag mår fint, Carpe Diem!
Idag gick jag 8 km slingan i Skatås med Daniel. Stackars Danne - Mia släpar ut honom på det viset... :) Det var premiär turen i Skatås och där går jag gärna igen. Clevan visade upp sig också - han skulle springa, den dåren. Han såg ganska kul ut. :)

Igår blev jag med Facebook. Hjälp! Jag som hade lovat mig själv att inte beblanda mig med den sidan som fått så mycket skit. Men Jill nämner det rätt ofta, hur många nya och gamla vänner man få. Nu sist nämnde hon att Wallander hittat henne. Och Pontus. Då var jag bar atvungen, jag kunde inte hålla mig längre. :) Det tog ett par timmar och nu har jag fått upp kontakten med Mikael igen. Skitkul! Man hittar en  massa spännande människor där och fast man inte tar kontakt med en gång så har man dem ändock i vänlistan. Bra att ha.
FACEBOOK

Jonas kommer att älska mig - jag har en matchtröja här nu med en hälsning och autograf från Alex. Jag skickade Alex ett sms där jag tackade honom bland annat, och fick svar. :) Jonas - när kommer du? ;)


Jag och Christin har också varit hurtebullar denna veckan. 2 ggr har vi gått runt Finnsjön. I måndags och igår. I måndags hade jag med kameran och det blev lite naturbilder. Igår, när jag inte hade med mig kameran, gick vi på en brun huggorm. Att det var det visste vi inte då, men jag gick inte föööör nära när jag skulle plåta den med mobilen. För fotografera måste man ju göra ändå. En liten bit längre fram hänger det en blå gästhandduk i grangrenen.. djurens partyställe? Ännu en liten bit längre fram hänger det en Loka citron i trädet.. ?? Vad händer?  :)
     

Mamma är lite lyckligare idag, nu när de börjat med hennes altan. I måndags när jag skulle hämta syrran står det 2 gojtingar i trädgården... eller snickare menar jag juh... :) Jättetrevliga och roliga att ha att göra med. De känner tydligen Thomas och han hade förberett dem på att vi flickor i famljen ser nästintill likadana ut allihopa. haha
   

Danne brukar titt som tätt komma och hälsa på mig i shopen, det har blivit en vana. Hur skulle vi fixa det nu då när jag har semester? :) Han fick prompt följa med mig och barnen till Slottskogen i tisdags. En nice dag, med lugna barn och härligt sällskap. Tack Daniel.
        

Jag hoppas att denna semester kan föra mig och min man ännu lite närmare varandra. Det känns som att han är ganska så lättirriterad. Kanske beror det på att han är trött, kanske är det något annat. Vi får ju aldrig tid över för oss själva när vi jobbar. Inte så att det krisar eller att det är deppigt, men jag är rädd för att det kanske kan bli så. Deppigt för hans skull, eller jag vet inte hur man ska förklara. Vi mår jättebra och har ett fint förhållande, men det är så monotomt. Vad ska man göra?  Jag försöker smitta av min nyfunn aglädje på honom, men det går inte alltid så bra.
Just nu är han ute och åker en sväng, "för att inte somna i soffan" ?? Jaja, så länge vi mår bra är det väl ok.

En sak som värmer - han har fått upp kontakten med Pasi igen. Jag träffade honom i  Slottskogen i tisdags och vi bytte telefonnummer. Seppo ringde faktiskt och på lördag (imorgon) åker de med Blåvitt till Stockholm! Chesus.

Nåväl, jag får ägna mig åt barnen nu. Jessica ska sova över för första gången. :) "Jag tog med min kam så du får göra mitt hår igen Mia" Gulle henne!

Tack och hej leverpastej

Love u
//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback