Blomsterbröllop

Idag, eller ikväll närmare bestämt, är det 4 år sedan vi tågade in som vackert blåvitt bröllopspar på Ullevis plan. Med bestämda steg mot mittcirkeln, jag och pappa från ena sidan. Seppo och bestman Kent från andra. Prästen Ingo redan i mitten i skrud och blåvit halsduk. Jag glömmer aldrig känslan när vi började tåga in och det skanderar "mia och seppo" från klacken. Herre jävlar en sån feeling! Jag har ett leende upp till öronen som jag bara efter en liten stund får bryta för att inte börja gråta. Står och biter mig i kinden och är hel fokuserad på Ingo för att inte bryta ihop. Helt fantastiskt!
När Seppo ska säga ja funkar inte micken så ingen mer än vi närmaste hör honom. Gör inget, men vad vi däremot hörde var GHI - så jag firar blomsterbröllop idag med halva klacken.. grattis!! När det var min tur att svara tänkte jag att jag måste höja rösten så det hörs.. hur dum kan man bli!! hallå... vi är på ullevi... hur mycket hörs det ut då?? Men det gjorde det - för nu var ljudet på och mitt jaaa rungade ut över Gårda. *blush
När vi var tillbaka i spelargången igen vek sig mina ben och all spänning släppte. Åsa stod och tog emot mig och alla var så lyckliga. Christin grät och pappa kunde inte sluta le. :)
För att lugna ner våra nerver gick vi för att ta ett bloss (de dumheterna har jag slutat med nu..) och där kommer kusin Micke, Sanna och Stefan och kastar ris.. Ödet.
Efter matchen fick vi inte lov att gå förrän spelare och ledare gratulerat, efter order av Östen och Bohlin.. haha. Seppo var lycklig som fick skaka tass med samtliga gubbar. Jag var väl också lycklig, men livrädd om mitt smink som vi lagt så många timmar på. Tänk väl nu att dessa gojtingar som kramar om mig har spelat fotboll i 2 timmar... i över 30 graders värme.. haha
Efterfesten på Kamratgården höll på inpå småtimmarna och aldrig har jag haft så trevligt!! Jag bortser från små petitesser som man kanske kan skratta åt idag, ingenting får någonsin förstöra mina minnen från vår bröllopsdag!
Tack alla som gjorde det möjligt! Tack Malin för en underbar insats som toastmadame! Tack Håkan och Mikael för snabb visit och överlämning av matchtröja!

Tyvärr har jag ännu inga bilder från denna dag eller kväll. Pappa Mats har alla bilder än för han lovade oss en dvd.. som sagt, det är 4 år sedan nu...

Lev väl!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback