Stockholm

 Då så har man varit på visit i huvudstaden igen. :)

Mamma kom och hämtade mig efter att jag hade lämnat barnen hos dagmamman på fredag morgon. Av någon anledning som vi inte kommer på hamnade vi på E20. Det måste ju vara en av Sveriges tråkigaste vägar med alla dess fartkameror och 50 - och 70 sträckor.. Men vi roade oss glatt åt alla knepiga namn på småbyarna som dyker upp. :) Vi hade inge bråttom heller, utan tog dagen som den var. Det gjorde vi hela helgen och det var så skönt. Det var precis som att allt var utstakat redan innan och det bara var att följa med liksom.
Vi kom fram till Stora Staden vid 15 och åkte till Älvsjömässan med en gång. FORMEX mässan var det egentliga anledningen till att vi åkte dit. Vi tog det lugnt, lullade runt mest och kikade. Träffade "mina" säljare från Lundmyr och fick se deras nya varumärke Tattoo. Plockade kataloger inför kvällens läsning. :) Vi hittade en ny leverantör också, med gosedjur bland annat. De hade  även souvenirer för Sveriges lag som kan vara intressant till våren.
Vid 17 träffade vi kusin Micke på Liljeholmen för att hämta nycklarna. Han och Sanna (vi bodde hos dem) var bortbjudna denna kväll så vi fick klara oss helt på egen hand. :) Vi hittade Palmyra Kebab i Årsta som hade, jag lovar, Sveriges godaste kebab! Och vilka mängder man fick!

Lördag morgon vaknade vi pigga och glada klockan 07.19.. Lanseringsdagen!! Vi slog på internet..bara för att upptäcka att sidan inte fungerade! Vad i h-e!! Vad gör man? En lördag och inget supportnummer... aarrghh!
Jag erinrade mig om att vi sett Jetshop på mässan under gårdagen så vi tar oss dit. På vägen dit ringer jag min kurskamrat Anette (pikmee) som delegerar mig till Peter på Jetshop. Han hänvisar mig till montern på mässan och vi promenerar in. Stackarn som tog emot oss ringde en del samtal och så vips var 2 tekniker på supportern insatta i problemet. Vi kände att vi inget mer kunde göra just då så efter att ha lämnat visitkort och telefonnummer begav vi oss in mot stan. Vi hade hunnit till Medborgareplatsen när han ringde och gav oss glädjebeskedet att nu var det igång. Sideline Fashion är nu verklighet! Sicken känsla! 11.40 - jag glömmer aldrig det klockslaget!
Vi firade med en kall pilsner på Gröna Jägaren där en mycket trevlig vakt blev innehavare av 2 st visitkort. :)

Sen började våran shoppingrunda :) Tiden gick alldeles för fort och innan vi visste ordet av hade affärerna stängt. . Men då hade vi hunnit med Medborgareplatsen ner mot Skanstull, Gamla stan och Drottninggatan nästan hela vägen upp till Hötorget. Avslutningsvis tog vi en kall på London. Åh, jag är så nöjd med min jacka som jag fick köpt på Kappahl!! :) Trötta i fötterna, men belåtna åkte vi åter till Årsta. Nu hade vi blivit riktigt grymma på det här med att åka tunnelbana. Det är 7 år sedan sist jag klarade av det, och det var premiär för mamma. Jag fick det förevigat med en bild av mamma på vagnen, i mobilen. När jag lärt hur man gör för att ladda över bilderna från telefonen till datorn lovar jag att dela med mig av dem! hihi
När vi kom hem till Micke och Sanna doftade det ljuvligt av mat i hela lägenheten. Jag har lovordat deras matlagning förut , men det är värt att höja till äran igen! De är underbara kockar!! Tack vänner!!
Däremot var de inte så lyckliga. Deras dyra bokhylla hade kommit och micke hade satt ihop den liggandes. När de skulle resa upp den så rasar vissa partier och demoleras. Jack i golvet, trasig hylla, ett djupt andetag - räkna till 20!
Det skulle ordna sig ändå med deras försäkring, men iaf! Vad trist!
Nu hade jag och mamma bestämt oss för att när vi ändå är i stan ska vi uppleva kvällslivet också! Så efter mat, efterrätt och en dusch åker vi tunnelbana igen. Tuben vagabonder.. asg. Vår trevliga vakt på Gröna Jägarn blev glad över att se oss igen. Karaoke!! Det kan ju inte bli bättre! Gamla minnen väller upp.
Jag drog min 9 to 5 as usual och fick med mig hela publiken. Vi hade görtrevligt. Sedan gick vi till Kvarnen och det kanske vi inte skulle ha gjort. Där var det inte samma gemytlighet och charm, och tröttheten kom smygandes.
24.00 var vi hemma i Årsta igen. Ja jag vet, klockan var ju bara barnet. Vi kunde ju inte gå och lägga oss än. Vi hämtade en öl och flyers och gav oss ut på en nattlig pr runda runt kvarteret. :)
Man ville inte att denna dagen skulle ta slut!

Sista dagen i Staden började vi med på FORMEX mässan. Vi tyckte oss ha hittat det vi sökte (förutom junior) och beställde lite från Lundmyr och gosedjur från vår nyvärvda leverantör. Vi hade planerat flera timmar på mässan, men det fanns liksom inget mer att hämta där. Jag visade mamma till Älvgården istället, där var jag mycket förr. Nu var det tänkt att vi skulle luncha där. Men det blev lite kaos. Jag är hyperallergisk mot lök och beställde därför min pizza utan det. In kommer det 2 stora pizzor - med lök. Jag brukar inte gnälla, men jag hade ingen lust att åka 50 mil i bil med kramp i magen.. Jag fick en ny, men jag vete f-n om kocken använde samma tänger till löken som til salladen eller ngt. Eller så var det ngt annat, för efter ca 1/3 av pizzan kommer krampen smygandes i vilket fall som helst. Det är la tur att jag känner signalerna och vet när det är dags att lägga av. Lite kallsvettig ringer vi Micke så han fick hämta oss. Fick lugnat ner mig lite i Årsta innan det var dags att ta farväl.
Jag körde första sträckan och gjorde 2.5 timme till Brahehus, sen tog mamma över. 

Det var gött att komma iväg och en weekend är alldeles lagom! 
Tack snälla mamma - för allt! Du är världsklass och guld värd!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback