Helgbestyr

Emils efterlängtade helg är här. Eller var här kanske man ska säga.. Han skulle varit hos mormor lör-sön, men det blev fre-lör istället. Han och mormor hade en heldag för sig själva på stan och som han har längtat! :) Han hittade en vinterjacka, vinterskor och ett radiostyrt flygplan. I torsdags blev han förkyld och var nervös för att det inte skulle bli ngn mormordag då, men det tycks ha lugnat ner sig lite. Han spelade match i tisdags, utomhus i bara matchställ utan ngt under. Tro katten att han blir förkyld! Men han gjorde sitt första matchmål och var helnöjd! De vann också för den delen. De behövde verkligen den vinsten för deras små självförtroenden. Han är ju som att vända på en hand med sitt temperament. Hoppas bara det är trotsåldern så det inte blir ett problem vi får brottas med sen. Det är många långa pedagogiska samtal med honom. Och lilla Maia då, som avgudar sin storebror, ska ju naturligtvis göra likadant.. Vissa dagar vill man bara gå och gömma sig. :)

Våra vitvaror från Mediamarkt kom igår. Nu står de tillfälligt i vårat vardagsrum. suck.. Vi har investerat i sidebyside kyl och frys, diskamskin och ugn med spishäll. Allt i rostfritt. :) När allt är klart i vårt kök kommer det nog att bli kanoners! Men jag vill att det ska hända NU! Jag har inget tålamod med att vänta i allt stök.
Idag ska vi plocka ner luckorna och måla hyllorna. Bland annat.

Gosedjuren fårn Ty har kommit, som jag beställde på mässan förra helgen. De är underbara! Så mjuka, gosiga och genomsöta! Bilderna blev ju inget vidare när jag sparade dem från deras hemsida, men nu har jag tagit om dem och det får duga. Eller vad tycker ni?
Visst e han för go?!

I skrivande stund är det 21 st online på Sideline Fashion. Första gången jag ser att det är över 20 st. Tjohoo!!

I onsdags kom han då äntligen - Petras och Martins lille kille. Eller så liten var han ju inte direkt - 51 cm och 4455 g! Han är en liten go knubbig kille! Något namn har han inte än. Jag skulle egentligen ha hälsat på dem i torsdags, men hann inte med det pga övertidsarbete på jobbet. Sen har jag inte vågat, eftersom Emil är dålig. Maia börjar också rossla nu, det är la den tiden på året då alla är förkylda.
Lille Hugo har växt till sig lite. Många viktkontroller har det varit eftersom han inte gått upp i vikt som han ska, men nu ökar det lite mer. Idag väger han 3330 g, fortfarande 30 g under sin födelsevikt. Mosters lilla älskling. :)

Varför ska de alltid lägga stormatcher så sent? Jag orkade kolla Sverige-Danmark igår nästan till halvlek, sen gav jag upp! läste kanske i 10 minuter, sen stensov jag. Under natten kom båda barnen inkrypande till oss och klockan 7 imorse väckte Emil mig med att klättra över benen på mig. Maia vaknade också så det var bara till att gå upp och sätta på Barnkanalen.

Nu ska jag väl skriva färdigt prislistan till visningen den 29:e september och sen försöka städa lite. Om Seppo behagar vakna snart vill säga.. :)

Ha det så gött allihopa!
Och glöm inte att marknadsföra Sideline Fashion!! Thanks!

Pöss i pannan
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback