Kaos

För en timme sedan satt jag här och hade påbörjat en rätt så detaljerad uppdatering av vad som hänt i veckan. Jag hade bara hunnit till Sannas begravning som var i tisdags när allt hände.. Johanna ringde av ingen särskild anledning. Hon ville bara säga hur mycket hon tycker om mig. Tack honey! :) Under samtalets gång bråkar Maia med Emil i vanlig ordning och Johanna påmärker hur det låter i bakgrunden. Vi skrattar bort det lite när jag plötsligt hör BONG följt av ett illvrål från Emil och Seppo som säger MAIA!! Vad händer?? Emil kommer in till mig och lägger sitt huvud i mitt knä, håller om det med handen och gråter så han nästan tappar andan. Jag kliar honom i nacken samtidigt som jag försöker förklara för Johanna vad som hänt. Maia hade slagit honom i huvudet med ett bokstöd. Seppo bar in henne till hennes rum som vi brukar när hon är dum, och kommer in till oss. Emil lyfter upp huvudet - och blodet forsar ner över ansiktet.. å herregud! Jag slänger på luren och in med Emil i duschen. Sköljer och sköljer, det är så svårt att se såret för han har ju så mycket hår! Nettan kommer upp och hjälper oss, Johanna hade ringt henne. Jag mår så illa av allt blod, så Nettan tar över och baddar med kompress. Seppo tar hand om Maia som känner sig väldigt skamsen. Det var inte så farligt som det verkade tror vi, såret är bara knappnåls stort och det blöder inte så länge han är stilla. Nu har vi torkat tårarna och gjort popcorn halsband. :)

Sannas begravning var jättefin! Mycket vackra blommor och goda ord. Diabildsvisning med härliga foton ur hennes liv till bakgrundsmusik av Carola. Det var ett enormt stöd att ha Jill med mig! De hade dukat upp i stora salen för kaffet efteråt, men vi avböjde det. Däremot hade vi kikat in där innan begravningen. De hade gjort det jättefint - med porträtt av Sanna, hennes första skor och texten till "det gåtfulla folket" inramat bredvid. Hennes första skolbok fanns där att bläddra i om man ville och det var dekorativt överallt med rosor, stenar och snäckor.
Vila i fred vännen!  Vi tänker på dig ofta! 

I onsdags fick vi återigen ett samtal från våra kollegor på kansliet. Det kom på morgonen angående biljetter till ett event samma kväll. Ett event vi inte kunde tacka nej till! :) Vi skulle till Rondo. Mat och Invited to Labero stod på programmet. Jösses, vad bra föreställningen var! Han är ju helt otrolig! Jag lyckades komma över ett spelkort som jag fick signerat efter showen. Innan jag fick tillbaka kortet trollade han bort det. Jag blev lite snopen. "ville du ha det?" frågade han. "mm" är allt jag får fram! *blush. Å så vips, med ett handryck har han det i näven igen.. Hur fan bär han sig åt? :)
Linda blev utsatt för hans trolleritrick 2 ggr. En gång med spelkort och en gång när han trollade bort 13 personer ur publiken efter att ha låst in dem i en bur på scenen. hmm...jag tror Linda är i maskopi med Labero.. haha

Jaha, nu är det dags att lägga barnen. Det blev en sen söndag idag eftr allt som hänt. Vi vågade inte låta Emil somna för tidigt efter olyckan, men nu sussar han gott i soffan. Bara lill illbattingen kvar. Hon har verkligen varit upp och ner idag! Började dagen med att välta ut alla Emils pärlor och avslutade med detta. Ni kan ju tänka er hur hon har varit däremellan.. haha

Sov gott, gott folk! Det ska jag!

Kramen
Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback