Uppdatering

Tja!

Söndag redan och det är dags att uppdatera. :)

Jag är görtrött, jobbar halvt ihjäl mig typ. Det är roligt på jobbet visserligen med mycket att göra, men med många dagar i sträck och stressmoment Allan så kan det bli tufft. Det är väl tur att vi trivs med varandra på jobbet, annars hade jag gett upp för länge sedan! Arbetsförhållanden är inte de bästa och jag överväger faktiskt att börja söka runt efter nytt jobb. Jag vill gärna inte lämna mina härliga blåvita kunder, men lite miljöombyte hade nog inte skadat.
Högste chefen var nere hos oss idag, på ett "hade-vägarna-förbi" besök. Han, Seppo Vaihela, var mycket trevlig och väldigt intresserad av vårat arbete, om hur det går - hur vi mår etc. Tack Seppo för visat stöd!

På fredag är det julbord och i år är vi faktiskt inbjudna till Julbordet med stort J. Alla år innan har vi alltid få arrangera eget för oss i butiken. Visserligen trevligt det också, men man vill ju gärna känna sig som en del av verksamheten. I år känns det som att De har fått upp ögonen för detta. Om det beror på allt gnäll som varit eller om det beror på alla välförtjänta pengar vi har bringat in till klubben, låter jag bero. Jag orkar inte längre bry mig. Bara jag får rätt lön och mår bra. Det gör jag nog snart. När jag har fått ordning på hur jag bär mig åt med behandlingen av min rygg. Den ekonomiska biten alltså, den biten som arbetet kan hjälpa mig med. Eller ska kunna iaf, det händer inte så mycket.

2 besök har jag nu gjort hos kiropraktorn. Det har gjort undervek vill jag lova! Tack snälla Palle för att du hjälpte mig med detta och en stooor kram till Torbjörn som knäckte allt tillrätta igen! Jag ska verkligen försöka träna... snart...

I fredags blev jag rätt paff när jag skulle till Torbjörn (kiropraktorn). Jag kom lite tidigt och hörde att han hade ngn inne hos sig. Jag ställde mig att läsa om rätt till friskvård eller ngt liknande innan dörren öppnades så jag såg först inte vem det var. När jag hör Torbjörn säga hej då vänder jag mig om och går nästan in i Anders Svensson!! En vänlig hälsning och sen en ofrivillig rysning. Torbjörn bara småskrattar åt mig - "är det verkligen så illa?" Jag vet inte - är det det? Jag känner inte Anders personligen och han kan säkert vara görtrevlig, men fotbollsmänniskan Anders gillar jag inte direkt. Kan inte sätta fingret på varför... för det första spelar han i gulsvart, bara det är jobbigt nog! :)

Vi har tagit julkort på barnen och skickat in till Fuji. Bara ett par dagar senare hade vi 10 st vackra julkort med kuvert hemma, för bara 58 spänn! Heja Fuji!
Det blev lite lekande bilder innan Den bilden satt.
Naturligtvis är dte inte denna bilden, ni tror väl inte att jag lägger ut den bilden som några av er kommer att få som julkort?! haha

I lördags i förra veckan hade Petra och Martin namngivningskalas för Max. Jag hade blivit ombedd att sjunga Det gåtfulla folket. Tack för förtroendet  Petra! Jag hade förberett mig ett par timmar innan, men fick lock för strupen när det var dags. Inga sa ngt om att det märktes iaf. :)

Samma kväll var det 30 års kalas för Martin och det bjöds på fantastiskt god mat.
Jag och Dollan hade lika trevligt som vanligt. Pöss på dig gumman!
Jennie kom också och det var ju år och dagar sedan! Vi pratades vid lite och det kändes sjysst!

Saknade Jill dock. Hon har inte varit med på de 3 senaste kalasen. Vad händer tjejen?

Företaget då...
Jo, det går bra. Sakta men säkert. Det är ett härligt arbete!
Har fått kopplat på Faktura  genom Kreditor nu också, och Google är toppenbra! Häromdagen hade jag 601 st online som mest! Rekord!

Nu måste jag sluta - har kvitton som måste in i pärmen inna de glöms bort. Å så har jag en gubbe som undrar om jag inte är färdig någon gång.. :)

Simma lugnt!

//Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback